Oldalak

2018. január 1., hétfő

Az új esztendő reggele

tavaszt kínált. A lakás nem igényelt fűtést, meleg volt az. Nem is értettem. A gondos háziasszonyt még e jeles napon is hajtják  a kötelességei: bezárt kutya szabadon engedése, madáretetés. Ez utóbbi érdekes, mert ideszoktak, jönnek, bár e 2018-as tavaszban nem tudom rászorulnak-e?

Meleg, enyhe tavaszi a levegő, a tegnapi fagyott foltoknak nyoma sincs a kertek alatt. A kutyához vezető téglaút nem csúszik, nem kell óvatosan közlekedni.

Az embernek önmagához kell óvatosan közelednie, hogy örüljön az évnek, az eljövendőnek, ünnepelje, köszöntse önmagával, önmagának. Ha már, mert az éjjel a halál közelében járt, s emiatt elfeledtek ránézni, elfeledték köszönteni.

Nem tudom mi történt velem, mikor mentem a kutyát bezárni a szívem oldalán jó negyedórás részen zsibbadt, fájt az oldalam, hátam, mozdulni, felkelni alig tudtam. Reggelre, szerencsére elment, elmúlt, ahogy jött, csak némi szomorúságot hagyott maga után. Némi elhagyottságot.

No, de örömre fel, legyen vidám, boldog, elégedett és egészséges az új esztendőnk!





13 megjegyzés:

  1. Félre bánat, félre bú! A képeid az életről mesélnek. Jó látni őket. Isten éltessen sokáig ez új esztendőben is!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Györgyi, bár a fő attrakciók bent aludtak, de igyekeztem minden szépet összeszedni.

      Törlés
  2. "Az embernek önmagához kell óvatosan közelednie" milyen nagyszerű mondat ! Ki vigyázzon rám, ha én nem vigyázok magamra ? (A Jóisten se ér rá mindig velem foglalkozni.)
    A helyzetet igen jól ismerve/átélve ajánlom a Béres Antifornt cseppet - ha nem ismernéd.
    (Ez itt nem a reklám helye, hanem gyakorlatilag csak jó tanács)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Remélem emiatt volt, szörnyen éreztem magam, még ma is érzem a szívem. Kipróbálom én is, hátha használ, gondolom már tapasztalatból ajánlod, te is.

      Törlés
    2. Ez tényleg aranyos volt, a mi korunkban:)) Én is jajgatok így újév-január-február táján, de olyan jó vigyorogni is a nyavalyákon. Remélem, Ti is így vagytok ezzel, és használnak a cseppek, no meg a derűs önmagunklátás.

      Törlés
  3. jó gondolat így évkezdésere pláne, amit írsz: "...hogy örüljön az évnek, az eljövendőnek, ünnepelje, köszöntse önmagával, önmagának"...
    kívánom, sose hagyjon cserben a humorod a derűd, önmagunkért :9♥

    Tudod "Azt nem kerülhetjük el, hogy madarak repüljenek el a fejünk felett, de azt már megakadályozhatjuk, hogy fészket rakjanak a hajunkban." Luthernek ez a szemléletes mondása mindig eszembe jut: mindenkit érhet baj, gond, bánat, de MAGUNK döntjük el, belesüppedünk-e, vagy ügyeletes feladatot látva benne megoldjuk

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm neked is Katalin. Megszoktam leginkább kire számíthatok, s ha akad efölött még több és jobb is, az már ajándék.Aztán azért ilyen-olyan hatásokra az én lelkem is simulgat egy kicsit.

      Törlés
  4. De gyönyörű az a fehér hunyor! mintha tavasz lenne tényleg. Azért felétek csak enyhébb az idő, mert az én hunyorom még nagyon alszik, alig lehet felfedezni a bimbókat a tövénél, de azt hiszem még ebben az állapotban kellene lenniük, úgy lenne a természetes.

    Anikó, kívánok Neked kedvet, derűt, felfedezni való csodákat, mindent amit úgy szeretsz. Legyen hozzá egészséged, mert akkor minden más teljesíthető, megvalósítható. Mosolygós-boldog új évet kívánok szeretettel.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Orsi négy hunyor van mondjuk 40 cm-re egymástól. Ő csodaszép, a rózsaszín bimbóban, a nyíló testvérének s egy másiknak ahogy illik föld felett vannak a bimbói. Hogy ez miért ilyen csodás, ki tudja. Viszont öröm látni napsütésben, hóval fedve, vagy megfagyva is. Köszönöm a kívánságaidat.

      Törlés
  5. Igazán tavasz van nálatok, ez még a képek alapján is átjön. Nálunk is az van, de egyfolytában esik az eső..... Nem is tudom, hogy örüljünk-e ennek, vagy sírjunk miatta? Épp tegnap néztem (ablakon keresztül), hogy az előkertben lévő magas rózsabokor levelei teljesen épek, még fagy nyoma sem látszik rajta. Az udvarunkon a fű olyan üdezöld, mintha tavasz lenne.... Jaj, csak nehogy böjtje legyen ennek a jó időnek!
    Anikó, remélem, hogy a ma éjszakád és reggeled már sokkal jobb volt!
    Vigyázz magadra! El kell menned orvoshoz, ezt nem szabad csak úgy a frontra fogni (Bagoly mondja a verébnek.....) és halasztgatni! Bizony, csak magunkkal kellene már törődni, csak magunkra figyelni! A barátnőm szokta mondani, hogy "Én vagyok a legfontosabb, mert belőlem csak egy van" Bevallom, mindig önzőnek tartottam, de rá kell jönnöm, hogy neki van igaza.
    Ez a rossz éjszaka legyen a múlté, és kívánom, hogy minden legyen a legnagyobb rendben és egészségben, boldogságban teljen az új éved, hogy minél több szépséget találj és azokat hozd ide nekünk is!

    VálaszTörlés
  6. megijesztettél....Nagyon erős front jön: https://www.meteoklinika.hu/humanmeteorologia?fb20180102
    Vigyázz magadra,amennyire lehetséges! Csodás az a hunyor!!!!

    VálaszTörlés
  7. Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.

    VálaszTörlés
  8. Azt gondolom, a testi bajaink nagyrészt a lelki bajokra vezethetők vissza és arra nem jó gyógymód az elfojtás.
    Vigyázz magadra, a lelkedre (ne kérdezd, azt hogy kell)!
    Egészséges új évet kívánok!

    VálaszTörlés