Oldalak

2017. augusztus 16., szerda

Madárdélután



 




 
 

8 megjegyzés:

  1. Milyen látványos és hasznos kis oázist készítettél nekik ebben a nagy melegben. Örömmel térhetnek ide vissza felfrissülni, jól lakni.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Tudod Miklós az a gond, hogy sok a veréb. Azért a többiek is jönnek, még a stigliceket is látom inni néha. A zöld küllő is járt itt a diófán, párszor.

      Törlés
    2. Ne bánkódj a sok veréb miatt! Örüljünk hogy itt még van, mert Nyugat-Európában már drámaian lecsökkent a számuk, sőt van ahol már teljesen eltűnt! Nem is olyan régen olvastam valahol egy cikket, hogy Londonban az egyik nagy parkban az ottani Madártani Egyesület pontosan figyeli a megjelenő madárfajokat már hosszú-hosszú évtizedek óta. A legutóbbi számlálás eredményénél külön kitértek a házi verebekre. Az 1920-as években még több mint 2500 példányt számláltak addig valamikor az elmúlt időszakban - kapaszkodj! - mindösszesen 8 példányt láttak!! Ennyire lecsökkent a számuk alig egy emberöltő alatt. Szóval szerintem örüljünk, hogy itt még nem ilyen drámai a helyzet és segítsünk nekik is egy kis nyári frissítővel.

      Törlés
  2. Milyen jó neked, hogy hozzád odajárnak - a macskák dacára... Az én udvarom kicsi is, zárt is max. tavasszal pár feketerigó merészkedik ide...Sajnos.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Fodorka, itt nagy a telek, hátul erdő. A mkacska, Cirnyó nincs itthon, úgy benyelte ezt a szegényt, csak néztem. A népség inkább egerészik, vagyis a voros. A többit még nem láttam. Az anyjuk sokat csavarog, megszokta, de legalább már nem hoz szaporulatot. Őket meg szeretjük.

      Törlés
  3. Igazi madárparadicsom vagy :) itt nálam nem nagyon van most mozgás, inni járnak ide, két itató is van, de kaja nincs kirakva nekik. Érdekes, rigót nem is látok hetek óta, ahogy vége a költési időszaknak, eltűntek.

    Holdgyöngy, olvaslak szorgalmasan, képben vagyok nálad, csak nem mindig jutok el a kommentelésig. Már majdnem ott tartok, hogy egy napra egy blog olvasása jut :)
    Ölellek! <3

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Orsi, én is csak itatok. A napraforgót ők vetették, én meg meghagytam. A madarak, szétszórták a magokat a télen. Úgy látom, akik akkor itt ettek mind viszajárnak. Orsi, néha én is annak örülök, ha olvasni tudok. Mindig örülök, ha írsz.

      Törlés
  4. Az iden en visszavettem az etetebol mert rengeteg volt a vereb tavaly itt is es sajnos addig esznek amig van..most csak neha teszek ki eldugott helyekre, rigoim mindig sok van.

    VálaszTörlés