Oldalak

2016. augusztus 2., kedd

Kert hírmondó, azaz tanulom a kertet

A (trágyázás óta) megtáltosodott szömörce reggeli fényben. Ezen a trágyázás dolgon elgondolkodtam. Lehet, hogy ültetéskor nem kapott? Valószínű nem volt itthon,most megjegyeztem egy életre.Lehet, hogy a gyümölcsfáink is emiatt állnak? Bár valamennyit adtunk nekik ültetéskor, úgy látom, ezek szerint nem eleget. Vagy tavasszal kellett volna többet alájuk tenni. (Megjegyzem ahhoz többnek kellett volna itthon lenni. Erre is figyelni kell. )




Bugás hortenziák pompájuk teljében.

Szellőrózsák. Idén újak, szépen magukra találtak.

Ők így együtt újak ez évre. Azóta a kánák levelei még hatalmasabbra nőttek. Nem is értem mitől? Náluk már csak az embermagasságú bíborkasok nagyobbak. Dőlnek is rendesen, nem bírják a súlyt. Esőtől? Viszont ezen a részen voltak a nagyra nőtt borzaskaták, a kokárdák. Őket rikítottam már legnagyobb sajnálatomra, mert a bokrokat nyomták el. Valahogy a szerepek megcserélődtek. 
S gondolkodtam azon, hogy láttam lapokban amikor télre meghagyták pl. a borzaskatákat, kokárdákat a terméseik miatt, mert szép mikor rajtuk van a hó.  A célom nekem is ez volt. Csak itt már a ló túlsó oldalán voltak. Persze, ez most jutott eszembe,lehet, hogy ott magukban voltak, itt meg a bokrok előtt. Hiába, mindig tanul az ember.

S a bíborkasok ürügyén: olvastam a Chelsea chopról, azaz egyes növények(évelők) május végi (egyik kertész szerint pontosan Margit napi) visszavágásáról. Ő ezt őszirózsára javasolta, azzal megtettem, a bíborkasoknál hezitáltam. A ház előtt megléptem, jól tettem. Már tudom hátul is ezt kellett volna tennem. Hiába, mindig...

 S jöjjenek a jövevények. Mostanában többször belefutottam kerti beszámolókba, ahol madarak hozta növényekről írtak.  Hozzánk érkezett:
napraforgó és tök, óriások,

cukkini lesz, ha megéri, mert a lehető legrosszabb helyen a kertajtó sarkában van,
ő csicsóka, de a kertben nem ilyen gazdag.

S utoljára két kerti "virágszál":

A vár ura. (És a vakondoké, egereké, és sünöké? Már aki a farakás alatt lakik, s állandó megfigyelés és megugatás tárgya.)

Kerti macska szobai szerepkörben.

6 megjegyzés:

  1. Gyönyörűek! Milyen trágyát használtok? Érdekel. Idén én is trágyáztam marhatrágyával.

    VálaszTörlés
  2. Mamka, ez éppen komposztos marhatrágya volt. A szömörcét megdobta, de a kertben, már a veteményesnél azt hiszem kevés. Oda rendes kellene egy alaptrágyázásnak. Nem fejlődnek a veteményeim, kikelnek, s annyi nekik. Képzeld az encián, miután jól megnyírtam bokrosodik, de még virágot nem hozott.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Az én enciánom is kihajtott, kissé meg kellett nyírni, de tápoldat kellene neki. Az enyém se virágzik most még. Remélem,hogy fog.

      Törlés
  3. No lám, máshol is vannak "kitudjahonnan" érkezett növények. Nekem is volt napraforgóm, bár nem lett ekkora, mint a tiéd.És hogy honnan jön szederfa mag ? madár hozta ? vagy szél ? Fogalmam nincs, de kiselejteztem, mert azért egy ekkora fát a 25 m2-emen sajnos nem tudok megtartani. A trágyázás pedig bizony kell az ilyen kiskertekben. Meghálálja minden.

    VálaszTörlés
  4. Az 5. kép a kedvencem! Gyönyörűséges.

    VálaszTörlés