Oldalak

2014. december 4., csütörtök

Égszakadás, földindulás

Az úgy volt, hogy bekapcsoltam  a mosógépet, s leültem olvasni. Aztán valami mégis kivitt a fürdőbe, ahol és a folyosón, és a wc-ben bokáig állt már a víz. Nem folyt el, mint kiderült. A szerencse volt ez, mert így lapáttal könnyen felmertem. (Azért ez nem volt ilyen könnyű, de feltakarítottam.) Akkor jött a kérdés: most mi legyen? Áldott, volt tulajaink mindig elérhetők és segítőkészek, tehát telefonvezérlésre kapcsoltunk. Padlólefolyó tető fel,  egy pipa levétele, aztán dróttal belepiszkálni. (No, de hol van drót? Végül a sötétben éppen a farakás tetején találtam. Hogy került oda, s hogy maradt ott? kit vezérelt valami titkos szándék, hogy odahelyezze, s ott is felejtse? A sötétben....)

Többszöri piszkálásra sem mozdult a helyzet, mire eszembe jutott  a mindenre használható trisós forró víz. (Nálunk lefolyótisztító nincs. Nincs.) Kétszeri beöntés az összes csapba, s láss csodát elindult a víz lefelé a csatornába. No, persze a drótozás sem volt hanyagolható, vagy inkább a kettő együtt. S a háttérből irányító volt tulaj. (Szívták ők is annak idején, volt városiak, míg betanultak a családi ház titkaiba. Hát, most én szívtam. S most én is beletanultam, legalább egy titokba.) S megtanultam, ill. inkább megjegyeztem az elkövetkezők időkre az odafigyelést, annak módját  a lefolyókra.... (Senki ne kérdezze a panelban mit csinálok, jelentem, az merőben más helyzet.)

Ezek és a fertőtlenítő fel- és lemosás után ágyba zuhantam, arra voltam képes, hogy rádiót hallgassak. Aztán... elkezdődött a levegőt nem kapás, a nehézlégzés, amikor a mellemre ülnek. Gondolom  a kimerültség ráment az izmaimra ( már napok óta volt eme jelenség, ezért is tartottam fontosnak a betegség teljes kifekvését). Gyógyszert bevettem, feküdtem, próbáltam mélyeket lélegezni. Aztán engedett, elaludtam.


S reggelre itt a dilemma: hennáznom kellene a hajamat, DE az kb. félórai kétkezes karfeltartással jár, néha még a harmadik kezemet is használom, ami a tükröt tartja a hátul festéshez. Mi legyen? Bírom-e erővel? A fejem, a hajam szörnyű, lenőtt, lépni kellene. Merjek? Egyezteti buszokat, rendelést, hajfestést, és annak beszárítását, stb. s figyelembe venni betegen, vizes (volt) fejjel  nem egyszerű. Nekem nem egyszerű. Akkor hajrá, lássuk mire is megyünk ma?



A takarító és lefolyótisztító segédmunkások jól megérdemelt reggeli pihenőjüket (és melegedőjüket) töltik.

2 megjegyzés:

  1. Nem irigyellek:(( szerintem varj meg a hajaddal! Mar vartam a segedekrol a fotot:))

    VálaszTörlés
  2. EGyütt érzek veled! Kitartást és sok erőt kívánok mindenhez!!!!

    VálaszTörlés