Oldalak

2014. május 25., vasárnap

Betelt a pohár

Tegnap a csigaölős riport alapján nekiálltam csigát irtani. No, sörcsapda nem készült. De gyilkoltam, sóztam. Oda se neki. És hamuztam is. Kinevették.

Egyetlen porcsinrózsám, a pulykatakonynak nevezett virágunk sem kelt ki. Ill. sejtem kikelt, de nagyon hamar akadt ki "gondozásba vegye". Ahogy a kannavirágot, mind az ötöt, a búzavirágot és a sarkantyúkát is. Feladtam. Befejeztem, ide idén több magot nem vetek, palántát nem hozok, meddő küzdelem. Maradt még a méreg, szomszédasszonyom próbálta, hatás nélkül.  S már a picike bokroknak is nekimentek....


Hangyaügyben Boróka kesergett, helyettem is írhatta volna. A konyha, a falszegély alja tele van velük, jönnek fel mindenhol. 


Mi lesz még? Gyümölcs az nem, az már biztos, a szél lefújta.... Legyek azért pozitív, eper terem, de ott is lesben kell lenni, hogy ki lesz a befutó: én vagy a csigák?

S még egy jó: nincsenek madarászaink, megjelentek  a madarak. Rozsdafarkúk, a rigópár, harkály. A verebek alapból voltak. Számomra élmény, rácsodálkozás a jelenlétük.


4 megjegyzés:

  1. (imádom azt a sárga virágodat ott fönt)


    Attól félek, a kártevők kiszorítják az embert, komolyan. rengetegen vannak, és élhető terünket veszik el....mindig irigykedtem a családi házakra ...de bárkit ismerek mind szenved a hangyától, penésztől, csigától, egértől, stb...


    mikor írtad " háromszor olvastam el"legyek pozitív", mire rájöttem, hogy nem a legyek a pozítívan sokak, , na

    VálaszTörlés
  2. Hát igen, a sok rossz közt azért jó is akad.

    VálaszTörlés
  3. Az a helyzet, hogy Bálint gazda sem mond sokkal többet a csigákról.
    http://www.balintgazda.hu/aktualis-kert/majus/csiga-van-a-kertben-mi-a-teendo.html
    Én néha sötétedés után egy zseblámpával és egy kis tejfölös vederrel járok körbe, és szedem össze őket. Nagyon megcsappant a számuk, de ha csak én irtom őket, és a szomszéd még a nevétől is irtózik, vagy a másiknál derékig ér a gaz, akkor sohasem érek a végére. Ha van kedved, nézd meg az én "csigáimat". Noémi

    VálaszTörlés
  4. Sajnos idén sok helyen csigatömeg van. Nálunk is. Próbáltam mindent. Kevés csigára szépen működnének, de nem ezerszámúra. Nálam a hangyák kertben is, konyhában is rengetegen. Nem tudom, mi jön még, de annyira most nem is vagyok kíváncsi. Hangyánál is kipróbáltam minden praktikát, de nem hozott eredményt, úgyhogy várjuk, elfogyjanak vagy kiköltözzenek.

    VálaszTörlés