Oldalak

2014. február 8., szombat

Könyvek







A könyvet a galambossal együtt küldte a kolléganőm. S volt egy harmadik társuk is.


Ugron Zsolna - Erdélyi menyegző

Mindhárom tetszett, de a francia fogott meg legjobban. Önéletrajzi ihletésű, az anya öngyilkossága után ered élete nyomába az írónő, s próbálja megérteni miért cselekedett így? Már előző könyve is megfogott, s nem győzőm a tini korosztálynak ajánlani. Ez a könyv pedig lebilincselt. Azt is elárulom személyes okom is van rá. A gyermekeim apja is mániás depressziós volt, s annak idején ezt nagyon nehezen kezeltem. Ők is. Olvasása közben visszaköszöntek nekem személyes élethelyzetek is. Más család, más ország, más környezet és az  azok adta lehetőségek, mégis van ami közös: a betegség felismerése, a kezelés, a gyerekek helyzete, a család hozzáállása. Mai eszemmel vagy mondjam inkább élettapasztalatommal én is másként állnék hozzá. (Bár akkor én is a saját életemért küzdöttem....s mélységesen magamra voltam hagyva.)

Érdekes  a megismert család története, ahogy segíteni próbálnak neki, miközben bennük van a közzététellel kapcsolatos vívódásuk is. S az ő kételyei, felismerései, küzdelmei húgával együtt gyermekként, majd felnőttként anyjukkal, s a nyomozás eredményeként az elismerés az anyának, hogy bátor volt megtenni ezt a lépést. S nem ítél, kutat, feltár és közzétesz. S ezzel a könyvvel letette mindazt a terhet amit ez a betegség az évek során rájuk rakott.

2 megjegyzés:

  1. Sajnos nekem is van a nem kozvetlen kornyezetemben ezzela betegseggel kuzdo, felkeltetted az erdeklodesem.
    Engem csupan az zavar ilyen helyzetekben, hogy mindenki csak a beteggel torodik, bar talan onzonek hangzik, de a tobbiek, a csalad, ok is fontosak.

    VálaszTörlés
  2. Hát igen Ágnes. Erről is tudnék mit mondani. Ő kétfelől közelít, amit tapasztal, s amit ők átéltek.

    VálaszTörlés