Oldalak

2014. február 4., kedd

Egy ma reggeli hír kapcsán elgondolkodtam

ill. már írni akartam róla. Akiknek kutyája, macskája van mit kezdetek a fém állateledeles dobozokkal?  Mikor 5 macska volt és a kutyaeledeles dobozok nagy mennyiség felgyűlt. Eleinte kukába dobáltam, aztán gyűjteni kezdték a fémhulladékot, a sörös dobozok közé tettem  az iskolások javára. A sorsa nem tudom mi lett?

Ezt követte a felszólítás, kaptunk zsákokat a szétválogatott gyűjtésre. Az már csak érdekesség, hogy a hírlevélen, mint fém ilyen tétel nem szerepelt. Egy darabig gyűjtöttem, s mérgelődtem, mert úgymond többe került a hús, mint a leves. Mikor kimostam ezeket enyhén szólva fogyott  a víz. A keményen megfizetett víz. Ez kinek az érdeke?  A miénk nem volt, az biztos. Miután következetesen nem szerepelt a listán abbahagytam a gyűjtését, megtapostam, s mentek a kukába.

Ti hogy gondoskodtok ezekről a dobozokról?

9 megjegyzés:

  1. Gyűjtjük, visszavisszük, beváltjuk. (Auchan, Tesco)

    VálaszTörlés
  2. Én , úgy mint te.Megy a Kukába.Bár nálam nincs sok ilyen fémdoboz.Én inkább kétnaponta főzök az 5 kutyámnak.Olcsóbb és sokkal változatosabban tudom etetni őket. Hús, tészta,zöldségek frissen!

    VálaszTörlés
  3. Először is jobbulást, ill. mielőbbi gyógyulást kívánok a fiadnak, Neked pedig sok-sok erőt!

    A dobozok mennek a kukába szelektíven. Nálam nem sok van - másfélhetente egy 415 gr-os - mert a cicánk nagyon keveset eszik, este kb. 8 szem a szaftos eledelből, és reggel pedig a ropis cicaeledelből egy keveset, napközben nem eszik. A lányom mindig mondja, hogy ennyire "gazdaságos" cicád sose lesz, mert szinte hihetetlen mennyire keveset eszik, de ezzel szemben nagyon jól néz ki /benti cica teljesen, tehát egeret, bogarat sem fog/.

    VálaszTörlés
  4. Én a nagy dobozos kutyaeledelt veszem. Jelenleg nyúl etetőnek és itatónak vannak újrahasznosítva. Illetve még régebben egy jó adaggal elraktam, hogyha egyszer nagyon unatkozni fogok, kilyukasztom az oldalát, befestem és gyertya kerül bele. Ezek kint lennének a sütőnél az asztalon.

    VálaszTörlés
  5. Stali, ennek utánanézek. Ella, sajnos helyzetünknél fogva ez a megoldás marad, bár maradékokat kap főleg a szomszédból. Andrea, az csodamacska, nekem mindig bélgép macskáim voltak, pedig a kintiek rendesen hozzátáplálkoztak természetes úton is. Lidike, már ezt a lehetőséget is kimerítettem. Tárolók lettek, de már sok volt. Köszönöm az ötleteiteket.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ne tedd. Figyelmetlen voltam és csak a dobozra kaptam föl a fejemet. Nálunk sörösdoboz van, egyéb konzervdobozok sajna kuka.

      Törlés
  6. Szia!
    Amíg vettem a kutyáknak konzervet, addig ment a szeletív zsákba. ma a kutyáink nem esznek konzervet, viszont ha veszek mondjuk kukoricát vagy babot konzervben vagy halat, akkor kimosom és most is megy a szelektív zsákba. Nálunk a zsákon rajta van, hogy bele lehet tenni. Ha szelektíven gyűjtesz, szerintem nyugodtan tedd bele vagy érdeklődd meg a gyűjtőnél ha nem egyértelmű, hogy belemehet-e a zsákba.

    VálaszTörlés
  7. Nálunk se mehet a fém ,konzerv a szelektívbe.Már írtunk levelet,mert ez így nagy hátralépés.Végre sokan szelektíven gyűjtenek,erre megszüntették.
    A városban van egy hely,ahol beveszik,de a nyitvatartása nem éppen jó.,sőt.
    Egy kincses-kacatos helyemen mondta a tulaj,hogy ő átveszi.Gondolom elviszi a MÉH-be ,pénzt csinál belőle,de bánom is én! Nekem nincsen időm,türelmem a kutyának főzni és mivel öreg,a konzervet eszi csak meg sajnos..:(

    VálaszTörlés
  8. A faluban a gyerekenek gyűjtik ezeket, tehát pénzt csinálhatnának belőle. Nem írták ki. Pedig a boltban mondták, sokan vásárolnak náluk konzervet. majd rákérdezek illetékes helyen.

    VálaszTörlés