Oldalak

2013. október 22., kedd

Hátha, hátha..... valaki!?


Októberke és macskaúr


 Alkonyi fotóval próbálkoztam, még tanulnom kell.

És a kincsem, hetek óta már, hogy  hozzájutottam. Egy bolhapiacon vettem, képkeretnek egy faragott kerettel együtt. Már itthon vettem észre, hogy ajtó volt. A múltkori keretemnél (azt hiszem itt már elindult egy új szerelem), akitől vettem szólt: ronggyal ne nyúljak hozzá, már vizessel, csak ecsettel portalanítsam. Ez esetben sajnos nem tartottam (nem tarthattam) be a tanácsot, mert olyan mérhetetlenül retkes volt, kénytelen voltam alaposan letisztítani, na az üvegről már ne is beszéljek.

Tud valaki  valamit mondani róla? Mikori lehet, s milyen stílusú?  Szekrény része, önálló? Mi lehetett? A fémdíszek és a belső oldalán a berakás valamikor aranyozott volt, nyomokban még észrevenni. Könyvtárban van egy képkeretes könyv, de az most számomra elérhetetlen. Hátha, hátha.... valaki!





10 megjegyzés:

  1. Sajnos a kerdesdre nem tudom valaszt,de megcsodaltam a keretet :-)))

    VálaszTörlés
  2. Ez valami gyönyörű!!! Hú ,ilyen jöhetne hozzám is.:))))
    Megkeresem Múltmentő blogját,megkérdezzük őt.

    VálaszTörlés
  3. itt van a blogja és bal oldalt az emailcíme,de ideirányítom,remélem észreveszi.
    http://multmento.blog.hu/

    VálaszTörlés
  4. En csak most jottem haza, de nem vagyok segitseg, nem tudom, csak azt, hogy nagyon szep.Macska ur poza is kituno az oktoberke mellett:)

    VálaszTörlés
  5. Ez egy Ónémet szekrényajtó. Az ónémet normál használatú daraboknál jellemző, hogy csak növényi ábrázolások vannak. Ennél az emberábrázolás és az aranyozás miatt én úgy gondolom ez egy gazdag háznál szolgálhatott. Az akantuszlevelek szépen kidolgozottak, nem egy átlagos asztalos munkája. Lehetett akár paplakban kisebb faliszekrény ajtaja, vagy egy gazdagabb polgári házban mosdós szekrény fölött pipere tároló, amelyben borotvát és hasonlóakat tároltak. Én úgy gondolom ez a XIX. század második feléből való, de lehet ennél régebbi is, mert ezek a motívumok korábbi stílusirányzatokban is szerepeltek. Ha meglennének a hiányzó (zsanérok, szekrény korpusz, szekrény oromzat dísz) részek többet lehetne mondani. Képtartónak ideális, egy korabeli hímzett textíliát is el tudnék benne képzelni, hisz biztos eredetileg is volt az üveg mögött ilyen. Amennyiben nem elég a portörlés az ilyen régi faragott tömör fakereteket háziszappanos forró vízzel ajánlatos lemosni, hogy hamar megszáradjon, és ne tegyen kárt a nedvesség az anyagában. A kép alapján a tisztításod jól sikerült.

    VálaszTörlés
  6. Úgy örülök,hogy Mútmentő megadta a választ!!!!! Köszönöm én is!

    VálaszTörlés
  7. Kedves Múltmentő! Nagyon köszönöm! Csak ez a"keretem" van, ezt árulták a bolhapiacon, s tényleg szörnyű mocskosan. A díszei miatt figyeltem fel rá. Legközelebb már tudom, hogy kihez forduljak. Amúgy sokat nyitogatták, az látszik az ajtó bizonyos helyén a kopottságon. Remélem megtalálom a hozzá méltó bemutatni valót is.

    VálaszTörlés
  8. Ó, de szépséges! Lelke van. Jó helyre került.

    VálaszTörlés
  9. Ez a darab egy olyan világból való, mikor a legapróbb részletekre is figyeltek, és fontosnak tartották, hogy a "haszontalan" tárgyak is elgyönyörködtessenek. Ilyenek ma már nincsenek, ezért becsüld meg! (Bár tudom, hogy úgyis nagy becsben fogod tartani.)

    VálaszTörlés