Oldalak

2013. március 9., szombat

Egy gazdag nap

Kezdődött- szívszorítással, levegőkapkodással, már a sürgősségin gondolkodtam. Férj megvigasztalt: köd van? Megnéztem, volt. Ez lehet az oka. Aztán ahogy feltisztult, elmúltak a panaszaim.

Főzés: krumpliprósza sóskamártással. Erre a krumpliprószára nagyon rákaptam....

Közben elcsent negyed- és félórák a krimimre, s pihentetni kellett magam, kellett!

Dél körül irány a kert: a nádszárak levágása, elszállítása. Ugyanígy az előkert kitisztogatása levelektől, tegnap megmetszett hortenziaszálaktól, a kapott aranyvessző bokornak helykeresés, elültetés. Zsebi hazaparancsolgatása, mert nagyon elkutyulta magát. Hátsó kertből a díszfű megmetszése stb. Töprengés a veteményezésen, a biokertezésen, aztán hirtelen felindulásból két zacskó spenót előkerült, s az ősszel felásott fél méterszer kétméteres csíkra elvetettem. Talajtakarás céllal. (Igaz a szomszédok még nem vetettek, várják a fagy elmúltát. Én is csak ezzel próbálkoztam. Próbálkoztam.)

Virágoskertben: elvágtam a körömvirágok szárát, hagytam a zöldjét komposztnak, majd beforgatom, a gyökér meg majd talajba remélem bebomlik, azt erősítve. S negyedóránként megnéztem és megszámoltam a hajtó tulipánokat, a krókuszokat, a hóvirágokat, a nárciszokat mennyit nőttek? Negyedórák alatt!!! Kb. 10 cm-es szárak vannak. (Holnap fényképezek, érdekes, ma eszembe sem jutott...Nem is értem. Nem fényképeztem? Én???) S hiányolok tulipánokat egy sorból, remélem nem a csigák dolgoztak.

S törtem  a fejem egyszer, s törtem kétszer, vannak mahónia sarjak, át kellene helyeznem őket új helyre, de hova?

Aztán estefelé befejeztem  a krimimet. Kicsit "átlapoztam" a Kertvarázs magazint, újabb fejtörésekre okot találva. S még némi jógagyakorlatokra is jutott idő, miközben szomorúan állapítottam meg, kicsit sok volt a prósza, a csokoládé, a mogyoró, a nápolyi - olvasás kiegészítőkként. Szóval most zordabb idők következnek. S még mindig nincs este. Hát nem egy gazdag nap volt?

Van egy DVD-m, próbálkozom vele. Sok délszláv cigányzenét hallgattam mostanában, jöjjön hozzájuk film is.

3 megjegyzés:

  1. Mintha csak magam latnam, csak szinte mindennap.Porges porges, mert egyebkent mar nem jo.De azert a sziveddel ne jatssz!!

    azt a proszat en nem ismerem, mi az?

    VálaszTörlés
  2. Én is a kertben voltam szinte egész délután. Alig várom, hogy már vethessek is.

    VálaszTörlés
  3. Ágnes itt nézd meg a receptjét: http://krumpliprosza.bezso.hu/zalai_krumpliprosza/. Tami!Ma szakad egész nap az eső, én meg kertészkedem, azaz vetek, növényt társítok stb. virtuálisan.

    VálaszTörlés