Oldalak

2012. október 2., kedd

Könyvek álmatlanság ellen

A hajnali vihar fél négykor ébresztett fel, azóta félóránként próbálkozom minden módon visszaaludni. Nem sikerült. Milyen leszek ma egész nap? Szörnyű még belgondolni is.

Kathleen Flinn könyvével vigasztaltam magam, vagy inkább próbálkoztam.

Éles kések, vidám könnyek könyv borítója

A recenzió és a fotó elmond a könyvről mindent. Most olvasom. (DVD-n is megnézhető...)

Viszont a hétvége olvasmánya volt egy másik részben főzős könyv:

Melissa Senate - A szerelem konyhája

Ezt nagyon kedveltem, bár kevésbé tanított főzni, mint az előző, viszont nagyon emberi, szerethető és érzelemteli könyv volt. Holly csetlésbotlásai a szerelem útvesztőiben, de mindenképpen Camilla nagymama világa, aki úgy főzi/főzte az ételeit (a főzőtanfolyamain is), hogy mellékelni kell hozzájuk egy heves kívánságot vagy boldog emléket.".. csak a szív hangja megy bele az ételbe, nem maga az emlék vagy a kívánság." ""..a lényeg éppen  a kívánságban és az emlékezésben van - nem csak akkor, ha a kívánság teljesül, vagy az emlékezés fáj. Hanem, mert  amikor kívánsz valamit, akkor kérsz. S amikor kérsz, akkor próbálkozol." Csodálkozhatunk-e ezek után, hogy Holly is is étellel teszteli, hogy ki is az igazi szerelme? Néha nagyon kellenek az embernek az ilyen, ún. női könyvek (is). Ha már mellette ott volt Ernest Hemnigway Veszélyes nyár c. könyve. Évtizedekkel ezelőtt olvastam az írásait, most újra elővettem a Párizsi feleséget olvasva. Bevallom a bikaviadalok világa nem tartozik álmaim, szívbéli dolgaim közé, viszont annyira szerethetően, annyi lírával ír e kemény helyzetekről, a matadorok világáról, küzdelmeikről a bikákkal, s versengéseikről, hogy nem tudtam letenni a könyvét. Néha érdemes tőlünk távol álló világokba is kirándulást tenni, főleg egy ilyen szakavatott vezetővel!

2 megjegyzés:

  1. Aniko:)ha nem is konyvben de temaban egy helyen jart a fejunk, legalabbis a fozest illetoen.Nem mostnai film, lattam mar, de a hetvegen ketszer ujra megneztem:)a: No rezervations cimu filmet, Catherina Zeta J. es Aaron Eckhart foszereplesevel.Ketszer neztem meg, mert kepes vagyok egy egy kihagyott mondater is ujra nezni.Van benne minden, drama, tragedia, vidamsag, es sok fozes.Ha nem lattad, ajanlom, tetszeni fog.
    Es persze en is ujakat kaptam toled megint:)

    VálaszTörlés
  2. Köszönöm Ágnes, meg is van bent, ki kellene hoznom! Köszönöm. Látod, ezek valahogy hozzám kerültek, nem vagyok én ekkora főzős, de az egyik világa, a másik melegsége megfogott. Nekem a Távol Afrikától ilyen filmem, van benne egy hajmosó jelenet, nekem abban benne van az egész világ.

    VálaszTörlés