Oldalak

2012. március 6., kedd

Füzetemből


"Megtalálni azt a szót, amit ő keresett, de nem talált, amire szüksége van, hogy a föld rétegein át haladva, a történelem korszakain át haladva, eljusson végre oda, ahol ő csak ő, ahol ő a teljes világegyetem. Felesleges és nevetséges olyan szavakat dobálni felé, amelyeket mi szeretünk, ezzel csak megütjük, hiszen én, ha azt mondom: tej, nagy diófát látok, a lomb közt kis égdarabok, a fa alatt kerti asztal, pohárban tej, tündöklik a tej, a táj. De lehet, hogy ő arra emlékezik, hogy nem kapott tejet, nem volt, és az anyja messze volt, és megütöd a szóval. De ha megtalálod neki azt a szót, amit keres! Társad lesz és válaszol, és válaszában felfénylik az elveszett szó, ami gyermekkorod zsebéből valamikor nyomtalanul kigurult."
Hervay Gizella

4 megjegyzés:

  1. Nem is tudom, hogy a szöveg vagy a kép tetszik jobban!
    Milyen füzeted van?

    VálaszTörlés
  2. Sok füzetem és mappáim, mindig cédulázok, aztán kiírom. (Néha sajnos nem.)

    VálaszTörlés
  3. Döbbenetes, a hétvégén voltam egy csoportban, s a fotó mintha rólunk szólna: mi és az árnyékunk! A ház teraszáról készült a fotó, szünetben.

    VálaszTörlés
  4. jé, én is cédulázok, aztán ha sikerül kiírom egy noteszbe...

    (tetszenek a Kahlil Gibran-osok is!
    szívesen ajándékozom könyveit)

    szabad kérdeznem mit jelent: mi és árnyékunk?

    Tetszenek a választott idézeteid!

    VálaszTörlés