Oldalak

2012. február 11., szombat

Egy érdekes könyv gyerekeknek és gyermeteg lelkű felnőtteknek


Nevenincs és sosemvolt Hercegnők  címmel került kezembe egy gyermekkönyv. Bevallom először az illusztrációk fogtak meg (Rebecca Dautremer), aztán nézegetni kezdtem. Kicsit emlékeztetett a Királylány születik c. könyvre, amennyiben ott is neveket kaptak és tulajdonságokat jelenítenek meg, s egyben ajándékoznak a királylányok, s minden kislány polcán, s könyvei közt ott a helyük, másrészt Szegedi Katalin meseszép illusztrációin láthatjuk őket. A hasonlóság ennyi. Itt kitekert lexikonszerűen ismerkedhetünk a hercegnőkkel, láthatjuk, hogy mennyire emberiek erényekkel és hibákkal, s még ezer más dolog megtudható róluk. Nem is értettem  a kiadót, aki hat év fölött ajánlja, mert szerintem vannak olyan utalásai amelyek azért némi olvasottságot is feltételeznek, (mint
Orbán János Dénes: Búbocskája), bár a kislányoknak is örömet ad, ha más nem  a képek nézegetése, a velük való ismerkedés, de a könyv igazi ízét a szöveg mélységei adják. Nagyobbaknak, netán gyermeki lelkületű felnőtteknek. S, ha bele sem olvasunk, csak nézzük, nézegetjük és még mindig gyönyörködünk az illusztrációkban, már akkor is megérte kézbe venni, megvenni.

3 megjegyzés:

  1. Nohát...
    A Libri őszi/téli katalógusában karikáztam be magamnak a könyvet, hogy ebbe bele kell nézni majd, és esetleg ajándékozni a tehetségesen festegető tízenéves unokahúgomnak.
    Aztán megláttam a korbeli ajánlást. De itt Te is megerősítettél, hogy jó ötlet lenne.
    Már csak rendesen bele kellene lapoznom (nemcsak futva), olvasnom, hogy érezzem, tényleg jó választás.
    Köszönöm a megerősítést!

    Elsőre nekem is Szegedi Katalinék Királylánya jutott eszembe (és először valóban az anyákat fogja meg a könyv...)
    De lesznek még a kicsik nagylányok is :)

    VálaszTörlés
  2. A könyv szép, az illusztrációk gyönyörűek, a szöveg ráadás, bár az sem utolsó, de más jellegű, mint a Királylány születik.

    VálaszTörlés