Oldalak

2011. október 17., hétfő

Kincsek a kertben




Ilyen deres volt reggel nyolc tájban a kertünk. Tegnap délután beszélgetünk a szomszéd nénivel: mutatja van a kertben sóska (le is szedtem hamar egy főzeléknek valót), valami gyógynövény, én szurokfűre vagy kakukkfűre gondoltam, jellegzetes az illata, ahogy megdörzsöltem, s volt másik is a környezetében, szerintem az is valami fűszernövény. S ki tudja még mik találhatók ott?  Epret is találtam azon a területen. A másik szomszéd múltkor mutatott rá a rebarbaránkra.

Elgondolkodtam, valakit megkértünk még tavasszal, s néhányszor lenyírta a füvünket, Ő nyírta, s nyírt vele mindent, amit tudatlanságunkban nem ismertünk fel. Azt hiszem kedvencemnek, a nárcisznak is annyi lesz, mert ahogy utána olvastam azt túl hamar szártalanította - fűnyíráskor. Így jár a botcsinálta kerttulajdonos... Nem baj, azóta sokat utánaolvastam, olvastunk, s eztán már kérdezni is fogok, nem hagyom az örökségeinket veszni!

3 megjegyzés:

  1. Élvezetes kertészkedést.(Jövőre)Télen lehet tervezgetni.

    VálaszTörlés
  2. Ugye, mekkora örömöt okoznak ezek a kis felfedezések? A nárciszt még ne írd veszteséglistára, több ismerősöm is levágja még zölden a szárát, mégis évről évre kihajtanak. Esetleg ültesd át a hagymákat olyan helyre, ahol nem fogtok fűnyírózni. Még lehet. Ha meg nincsenek meg a pontos koordináták, jövőre is megtalálhatod, mikor kidugják az orrukat a földből. Akkor is lehet, ha nagyon muszáj. Én tavaly tavasszal teljes virágzásban költöztettem át a régi ház kertjéből őket. Remélem nem haragudtak meg.:)

    VálaszTörlés
  3. Köszönöm Melinda, teljesen tapasztalatlanok voltunk. Viszont aki a füvet nyírta ő falubeli, látnia kellett volna mit vág le, de néha olyan részeg volt, pardon, némileg ittas, szabadultunk is tőle. Meg közben mi is tanulgattunk, kipróbáltunk dolgokat.

    VálaszTörlés