Oldalak

2011. október 20., csütörtök

Keserűség

Kedden az M csoportban elhangzott egy kérdés: mire vágysz? Sorolj fel 3 dolgot! Ezek egyike volt nálam a bennem lévő mérhetetlen keserűség elhagyása. Nem értem vagy valahol értem is az okát. Lehet, hogy az ember születésétől hoz magával némi pesszimizmust, aztán jönnek a problémák s rátesznek. Él, dolgozik egy olyan környezetben, ami nem tölti el örömmel a lelkét. Jelen van, teszi a dolgát, de nincs ott lélekben. Ez olyan sivár, szomorító. Tetőzik családi problémák, amelyek szétfeszítik évek óta. Pedig van öröm az ember életében, de néha nem ez uralja, a keserűség fojtogatja.  Bocs, ez most kijött belőlem.

Egyszer olvastam valami felmérést a magyarokról: azt hiszem azt vizsgálták hogyan reagálnak dolgokra, helyzetekre.  Megállapították, hogy nagyon negatívan. Nem az örömöt látják egyes helyzetekben, mint James Joyce írja az Írországi utazásokban (vagy a Dublini emberek volt a címe?) az írekről. 17 évesen olvastam , akkor nem értettem igazán, most már megértem és érzem ennek a hozzáállásnak a csodáját.

Valamikor évekkel ezelőtt egy társkeresőn kezdtem el blogolni. Tegnap felmentem az oldalra, megnéztem vannak-e ismerősök, kik? Igen voltak. Volt aki már talált társat, de megmaradt az itteni blognál, volt aki váltott, voltak akik itt ragadtak; vannak akik máig egyedül vannak, s máig itt  írják blogjaikat. S vannak a problémák, amelyek már akkor léteztek. Beleolvastam pár blogba: az egymás kritizálása, leszólása, netán ócsárolása máig érződik. Pedig évek teltek el azóta. Ennyire nem változunk, ennyire negatívak vagyunk, a közös cél nemhogy összehozná ott az embereket, hanem  egyeseket másokra ugraszt. Annak idején emiatt is hagytam ott nagyon kedves blogomat. Meguntam azt a légkört. Jó volt viszont olvasni néhány kedves ismerőst, átélni velük örömeiket, gondjaikat. Örülni, annak, akinek az élete sikeresen változott. S sajnos látni, érezni azt is, hogy nem mindig vidám az élet másnál sem. Viszont az áskálódók mellett ott vannak az egymásra figyelők, a blogon túli kapcsolattartások, levelezések, telefonálások. Sokszor elgondolkodtam, nem is a párkeresésé ott a lényeg, hanem a társé, a barátoké. Máig őrzök barátságokat, amelyek onnan indultak.



5 megjegyzés:

  1. Nah a keserűség görgetését érzem. Sajnos én is nehezen teszem le őket. És igen, mi magyarok ilyenek vagyunk. Néha szeretnék saját magunk elől elfutni.

    VálaszTörlés
  2. Holdgyöngy: az angyalka miatt fotóztad le ezt a képet?:))) Igen, keresd mindenhol a derűt, a harmóniát, s ez talán segít átélni, feldolgozni a keserűt is.

    VálaszTörlés
  3. Én is így érzem, hogy mi magyarok nagyon negatívan reagálunk a dolgokra, eseményekre.Pedig belül mindenki szeretne optimista lenni és szeretetet, kedvességet adni.De jobban szeretjük kifelé mutatni ezt a kritizáló énünket. Gyakran tapasztalom, hogy aki társaságban goromba ,sértő kifejezéseket tesz, azért adott helyzetben ő is el tud érzékenyedni.Én is elkeseredett hangulatomban kaptam vigaszként e mondást, - az alagút végén mindig ott a fény -, s mily igaz, csak néha hosszú az út odáig..

    VálaszTörlés
  4. Sajnos alapból én is pesszimista vagyok és aggódó.:( Naponta meg kell ezzel kűzdenem.Szeretettel ajánlom a mai bejegyzésemet, idézet,de erről szól.Én is ezen dolgozom.
    Az angyalkás szobor csodálatos!!!!!!!Megkérdezhetem,hol van ?

    VálaszTörlés
  5. Egerszalókon a temetőben fotóztam. A sírkőből már csak az angyal maradt.

    VálaszTörlés