Oldalak

2011. május 4., szerda

"Bibliák"

A címet azért tettem idézőjelbe, mert a Bibliához hasonlóan tisztelt, nap, mint nap forgatott könyvekről írnék. Van egy barátnőm, aki évente elolvassa Petrik Adrienn Asszony és háza Asszony és kertje c. könyvét. Nekem Olasz Ferenc és Kotnyek István fotóalbumai ilyen "bibliák",  az utóbbi fekete-fehér fotóira gondolnék inkább. Nem vagyok vallásos ember, Olasz Ferenc fotói, témái mégis "fognak", Mindörökkön örökké c. könyvét ágyam mellett tartom, a többivel időnként hétszámra kelek.

Barátnőm édesanyja falusi házát, kertjét díszíti, van egy szobája, ahol gyűjtögeti régiségeit, ahol, ha nála van lakik is. Neki Petrik Adrienn könyvei a példaképei, ihletői. E könyvet most olvastam, lapoztam, futottam át másodszor.Ha az ember ha egy felújított, de mégis csak régi parasztház tulajdonosa nem árt hasonló gondolkodású emberek háza táján is "körülnézni". Egy ki szemléletbeli másság, a régi, kopott elfogadása, a nem minden az újonnan vett, a korszerű csak a jó, s merj merész és egyedi lenni!!! Most jól jött nekem a könyv.

Jól jött, hogy elfogadjam a még le nem vakolt kicsi szoba falait, hogy miben is gondolkodhatunk, ha már  pénzünk nincs mostanában a befejezésre, de mégis lakhatóvá lehetne tenni.  A festetlen ajtók festésére/pácolására. A más ajtók, színezési módok vagy színtelenség/festetlenség elfogadására, mint lehetőségre. (Ha már tíz év óta így kibírták.)

6 megjegyzés:

  1. Kedves Holdgyöngy!
    Én is örülök a találkozásnak. Mi is néztünk parasztházat, de nem mertünk belevágni, máig emlegetjük. Így csak a bátrak blogjai maradtak. Lehet, hogy ha majd felnőnek a gyerekek, újragondoljuk, de addig csak a másénak örülünk.
    Ui.: Nagyon megkívántam Petrik Adrienn könyvét. Lehet, hogy belelesek, ha eljutok egy könyvesboltba.

    VálaszTörlés
  2. A hozzászólásodnak nagyon örültem, még éppen elolvastam, mielőtt a Blogger eltávolította.:(

    VálaszTörlés
  3. A Blogger nálam is "dolgozott" a múlt héten.... Tudod, a házat egy fiatal, harmincas pártól vettük,s megkérdezte a szomszéd miért vettük meg? Mondom, mert volt tulajdonos hölgy nekem rokonlelkem, nem értette. Régi vágyam volt, most jött össze. Ők viszont rengeteget építettek, ill. átépítettek vagy alakítottak, modernizáltak benne. Pár százezerért vették, milliókat öltek bele, leginkább munkával. A hölgy kicsit bele is halt, hogy menniük kellett. Hiába, mi nők érzékenyebbek vagy "bolondosabbak, ábrándosabbak" vagyunk.

    VálaszTörlés
  4. Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.

    VálaszTörlés
  5. Újabb könyvek! Hurrá! Látszik, hogy régen jártam otthon.. :-(

    VálaszTörlés
  6. Olvasd el őket, minden évben újraolvasom, vagy forgatom.

    VálaszTörlés