Oldalak

2011. május 23., hétfő

Az én tizes listám

Egy meghívást és díjat kaptam a Vidékek legbelül blogról.



Köszönöm neked! Olvasgatom a blogod, a neved még nem tudom, de csodás kirándulásokat teszek veled, s ahogy olvastam a bejegyzésedet, már értem a fotókon megragadott részletek szépségét.

Akkor jöjjön az én tízes listám.
  1. Szervezek egy mesékkel foglalkozó csoportot. Havonta más-más mesében merítkezünk meg, tízen-tizennégyen. Hihetetlen, hogy milyen csodálatosan működnek a mesék. Azt hiszi az ember kiválaszt egy mondatot, egy jelenetet, s ahogy a mélyére nézünk döbbenetes tükröt tartanak elénk. Viszont sok időt igényel, sok mesét kellene olvasni. Szerencsére jó vezetőnk van, aki B.I. tanítványa, az ő szellemét viszi tovább.
  2. Munkahelyemen egy fiatal családoknak szóló programot fogok össze nagymamaként. Érdekes. Van az életkornak jelentősége vagy az a jó, ha nyitott, rugalmas az ember?
  3. Szeretek fotózni: kereszteket, szentek szobrait, temetőket, homlokzatokat, épületdíszeket. Ha van autóm, időm, útközben vagy célirányosan mindig megragadom a lehetőségeket. S olvasok, kutatok utánuk. Nagy példaképeim: Olasz Ferenc, Kotnyek István. Nekik életük, nekem  kedves és fontos időtöltéseim.
4. A kedvenceim. A fentiek után gondolom érthető. Az elsőt, Petrás Mária alkotását Öcsön fényképeztem a tavalyi kiállításán. Az előző öcsi kiállításán sikerült egy Máriát vennem is. Icipici, de Ő készítettte. Csodálom a művészetét.





A plasztika Kotnyek István alkotása. Egy kiállításon meglátni és megszeretni egy pillanat műve volt. (Éppen ma olvastam valakinél egy szerelem ládáról.....)

5. Kapolcs, amit ez jelképez: a Művészetek Völgye. Évek óta járunk, napokat vagy egy-egy hetet is eltöltünk itt. Számomra egy éves feltöltődést adnak ezek a programok, az ottani légkör, a látnivalók.



6. Lehet, hogy a fenti hozta az alternatív zenék és a jazz szeretetét? Ezeket a koncerteket próbálom mindig meghallgatni év közben is. Péterfy Bori nagy kedvencem. Egyik utolsó koncertjén készült a fotó.



7. Aztán marad a mindig jelen és kéznél levő: az olvasás, az olvasás és az olvasás.
8. S nem utolsó sorban itt van „uram és parancsolóm” alibánfai vitéz Rozsdás Mihály Májkell.

9. Kirándulni mindig szerettem, amikor 25 évvel ezelőtt "leestem a lábamról" nem az bántott, hogy nem tudok beszélni, hanem, hogy nem tudtam menni kirándulni. 7 év betegség után egy sümegi szikláról való leereszkedés kötéllel, majd egy egy hetes út a Magas-Tátrában, a másik szerelememben adta vissza a hitemet, az élni akarásomat. Ez a fotó a kávási Borona úton készült. Mondják tanösvénynek is, borona pincék, szőlők közt vezet az út patkó alakban, megkerülve a települést.





 és mi legyen a 10.? Az üvegfestés. Tanultam a netről, sosem voltam jó rajzoló, másolok és másolok, s ezáltal tanulgatom. Elnézem néhány bloggerina csodás kreativitását, irigylem őket. Nekem ehhez van türelmem. Nem művészi szintem, inkább szeretem. Keresni, hogy mit lehetne lefesteni, nagyítani, kontúrozni, s néha többször is megfesteni valamit, amíg összejön.
     Ezzel meglennék, de kit ajándékozzak tovább? bodzazsuzsa, éva, juhmeli,  s voltak még mások is, de kilinkeltem, aztán beírtam a következőt, s kitöröltem az előzőt, feladtam..

    4 megjegyzés:

    1. Nagyon koszonom, hogy valaszoltal; fantasztikus dolgokat tudtam meg rolad, nagyon sokszinu vagy! Az egesz lista nagyon tetszett, minden ponthoz lenne kedvem hozzaszolni, de az elso az, amiert nagyon irigyellek (jo ertelemben)! Isteni lehet egy ilyen mesecsoport, es nagyon szeretem Boldizsar Ildiko irasait! Nem tudnal szervezni valami hasonlot a blogodon? Persze tudom, pont a szemelyessege es a spontaneitasa veszne el, de nagyon erdekelne, szivesen reszt vennek benne! Vagy ha nem lehet, legalabb meselj kicsit tobbet a csoportotokrol, kerlek!

      VálaszTörlés
    2. Válaszoltam, csak a jelöltjeimet felejtettem el értesíteni. Már eszembe jutott. Majd pótlom. Majd írok csoportról. Kicsit összejöttek a dolgaim.

      VálaszTörlés
    3. Nagyon köszönöm a kedvességed, hagytam neked üzenetet az én blogomban is, és ha megcsinálták a számítógépemet, igyekszem válaszolni is a megkeresésre.

      VálaszTörlés
    4. Szia Holdgyöngy! Köszönöm, hogy ma értesítettél, hogy egyszer bejelöltél engem.Semmi gond, a szándék megvolt benned, és ezt újra megköszönöm. :-)Szétnéztem nálad, és nagyon tetszik a blogod, valójában még eddig nem ismertelek. Amit viszont írtál nálam a fehér parasztházas képemhez, az nagyon-nagyon tetszik.
      Én lakótelepen lakom, képzelheted, hogy milyen messzire van ez egy a fehér parasztházas világtól. De egyfolytában keresem azt a világot, és szívesen mászkálgatok falvakban. Nem hiszem, hogy valaha is lesz nekem olyan házam. Viszont nagymamám ilyenben lakott, és nagyon mélyen a szívemben van. Bárhol látok megállok, és vágyakozva nézem.
      Szétnézek majd alaposabban nálad, hogy jobban megismerjelek.
      Egyszer egy ilyen 10-es listát már más bejelölésére csináltam.Ha lesz időm( konyhafelújítás folyamatban), akkor talán csinálok egy újat neked is.Minden jót kívánok neked!

      VálaszTörlés